Saturday 23 April 2016

Filled Under:

'Berani Buang Rokok Aku? Aku Ceraikan Kau!'



Cerita ini kami kongsikan kepada anda semua sebagai teladan dan perkongsian bersama. Semoga bermanfaat ..


Saya dan isteri sudah berkahwin 10 tahun. Saya adalah seorang perokok tegar dan sudah menjadi kebiasaan saya menghisap rokok dalam rumah. 

Minggu lepas, saya hisap rokok di depan televisyen dan anak-anak. Tiba-tiba isteri saya datang dan merampas rokok saya dan terus saja buang dalam sinki. Saya sangat marah sebab isteri kurang ajar dengan saya. Dia beri alasan sebab saya menghisap rokok di depan anak-anak. 


Kesabaran saya terus hilang lalu naik tangan. Saya kecewa dengan tindakannya dan dia tidak memahami yang saya adalah perokok tegar yang sukar untuk berhenti.  Saya tak faham, susah sangat ke perempuan nak faham dengan lelaki yang suka hisap rokok ini? Sanggup kurang ajar dengan suami sendiri sebab rokok. 

Sudah 10 tahun saya bertahan, setiap kali saya menghisap rokok, mesti isteri saya akan membebel, marah-marah, tarik muka, hempas pintu bagai sehingga membuatkan hidup saya tertekan. Saya lihat orang lain tak ada pun berkelakuan seperti isteri saya yang terlalu mendesak saya berhenti merokok. Rokok saya sudah beribu-ribu kotak dibuang olehnya. 

Saya berkongsikan cerita saya ini agar para isteri di luar sana mengambil iktibar agar jangan terlalu mendesak suami berhenti merokok dengan cara yang melampau. Jangan jadikan point saya hisap rokok depan anak untuk salahkan saya. 

Saya tengok ramai lelaki di luar sana menghisap rokok di tempat awam. Tak menjadi masalah pun? Tiada orang nak marah mereka pun? Sekurang-kurangnya saya tak hipokrit hisap rokok sorok-sorok seperti budak sekolah. Tolonglah fahami keadaan saya sebagai seorang perokok tegar. 

Sekarang kami dalam proses perceraian. Harap para isteri mengambil iktibar dari kisah saya ini


Sumber : KRT




5 comments:

  1. Stupid!!! Da betul la tindakan bini ko tu...pertama...klu ko nk mati cepat mati la sesorang..xpayah nk hembus asap tu kat anak2... silap ko xmati..anak2 yg mati dlu..
    Second...klu anak ko kecik2 g curik2 isap rokok jgn plak ko nk slh kan nak ko...ko yg tunjuk teladan mcm tu....
    Stupido!!!!

    ReplyDelete
  2. Stupid!!! Da betul la tindakan bini ko tu...pertama...klu ko nk mati cepat mati la sesorang..xpayah nk hembus asap tu kat anak2... silap ko xmati..anak2 yg mati dlu..
    Second...klu anak ko kecik2 g curik2 isap rokok jgn plak ko nk slh kan nak ko...ko yg tunjuk teladan mcm tu....
    Stupido!!!!

    ReplyDelete
  3. Ciri2 suami dan ayah yang pentingkan diri sendiri...bangga sgt diri tu perokok tegar...sakit jgn menyusahkan anak bini sudahla

    ReplyDelete
  4. Tahniah kepada si isteri. Tak dapat suami mcm si samdol tu pun tak apa. Pasal rokok pun boleh gadoh and ceraikan bini. Nampak sgt ego tak pertempat. Betul lah kalau nak mati, mati sorang tak payah susahkan anak bini. Jantan bodoh!

    ReplyDelete
  5. Tahniah kepada si isteri. Tak dapat suami mcm si samdol tu pun tak apa. Pasal rokok pun boleh gadoh and ceraikan bini. Nampak sgt ego tak pertempat. Betul lah kalau nak mati, mati sorang tak payah susahkan anak bini. Jantan bodoh!

    ReplyDelete